Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Bloss Boutique

Welkom bij Bloss Boutique! Deze algemene voorwaarden beschrijven de regels en voorschriften voor het gebruik van de webshop en de aankoop van producten via onze website. Door het bezoeken van onze website en/of het kopen van iets van ons, ga je akkoord met de volgende algemene voorwaarden.

INHOUDSOPGAVE:

  • Artikel 1: Definities
  • Artikel 2: Identiteit van de ondernemer
  • Artikel 3: Toepasselijkheid
  • Artikel 4: Het aanbod
  • Artikel 5: De overeenkomst
  • Artikel 6: Herroepingsrecht
  • Artikel 7: Kosten in geval van herroeping
  • Artikel 8: Uitsluiting herroepingsrecht
  • Artikel 9: De prijs
  • Artikel 10: Conformiteit en garantie
  • Artikel 11: Levering en uitvoering
  • Artikel 12: Betaling
  • Artikel 13: Klachtenregeling
  • Artikel 14: Geschillen
  • Artikel 15: Aanvullende of afwijkende bepalingen
  • Artikel 16: Overmacht

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 1.2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; 1.3. Dag: kalenderdag; 1.4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid; 1.5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt; 1.6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 1.7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt en dat de consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht; 1.8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 1.9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 1.10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen; 1.11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

2.1. Naam: Bloss Boutique
2.2. Adres: Kammerstraat 3, 6006 NZ Weert
2.3. E-mailadres: info@blossboutique.nl
2.4. KvK-nummer: 94630844
2.5. Btw-identificatienummer: NL005098131B28

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

3.2. De consument en ondernemer erkennen de wettelijke geldigheid van elektronische communicatie, zoals beschreven in de Europese wetgeving.

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

4.1. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

4.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

4.3. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

4.4. Na ontvangst van de betaling gaat de ondernemer over tot het verwerken van de bestelling.

4.5. Na plaatsing van de bestelling ontvangt de consument een bevestiging via e-mail.

4.6. De ondernemer wil dat de consument tevreden is met de aankoop.

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

5.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

5.2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

5.3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.

5.4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie meesturen:

  • Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken;
  • Informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT

6.1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag van ontvangst van het product door de consument.

6.2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.

6.3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het product moet vervolgens, met alle geleverde toebehoren en indien aan de orde ontvangen gift, binnen 14 dagen na aankoop worden teruggestuurd, 

ARTIKEL 7 – KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

7.1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.

7.2. Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 werkdagen na herroeping, terugbetalen, mits het product reeds is ontvangen en voldoet aan de eisen voor retournering betreft de staat van het product.

ARTIKEL 8 – UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

8.1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

8.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • Die snel kunnen bederven of verouderen;
  • Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken, zoals badartikelen en sieraden.

8.2. Het herroepingsrecht vervalt indien het product gedragen, gewassen of beschadigd is, of indien labels en/of kaartjes verwijderd zijn.

ARTIKEL 9 – DE PRIJS

9.1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

9.2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten.

ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT EN GARANTIE

10.1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

10.2. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 30 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

10.3. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING

11.1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

11.2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

11.3. De ondernemer zal geaccepteerde bestellingen uiterlijk binnen 10 werkdagen uitvoeren, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen.

11.4. Indien de levering vertraging ondervindt, wordt de consument hiervan binnen 10 werkdagen op de hoogte gesteld. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

ARTIKEL 12 – BETALING

12.1. De consument dient de verschuldigde bedragen te voldoen binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.

12.2.  Bij de verkoop van producten aan consumenten zal, zoals in algemene voorwaarden opgesteld, een vooruitbetaling van 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden

12.3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

12.4.  In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

ARTIKEL 13 – KLACHTENREGELING

13.1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure.

13.2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd na constatering van het gebrek, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

13.3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, zal de ondernemer dit binnen 14 dagen kenbaar maken met een indicatie van de verwachte verwerkingstijd.

ARTIKEL 14 – GESCHILLEN

14.1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

ARTIKEL 15 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

15.1. Aanvullende of van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

ARTIKEL 16 – OVERMACHT

16.1. Bloss Boutique is niet aansprakelijk voor enige vorm van indirecte schade, winstderving of andere vormen van verlies, voortkomend uit bedrijfsstagnatie als gevolg van overmacht.